Teksty SEO — jak napisać poprawnie tekst pod pozycjonowanie

Audyt stron internetowych — co to takiego
Audyt stron internetowych — co to takiego?
2 stycznia 2020
Co to jest NAP
Co to jest NAP i jak może pomóc przy pozycjonowaniu lokalnych biznesów?
11 stycznia 2020
Pokaż wszystkie
Teksty SEO — jak napisać poprawnie tekst pod pozycjonowanie

Teksty SEO to z pewnością bardzo często używane teksty w celu pozycjonowania witryny. Najczęściej oprócz samych informacji dla użytkowników, teksty muszą również być atrakcyjne dla Google, aby wyszukiwarka lepiej oceniała naszą witrynę i wyżej umieszczała ją w organicznych wynikach wyszukiwania.

Rzeczywiście, Teksty SEO są ważnym elementem pozycjonowania naszej witryny i aby były pomocne w promowaniu naszej strony, należy dodawać je w odpowiedniej formie i w dużej ilości. Poniżej przedstawiamy praktyczny poradnik jak poprawnie pisać teksty SEO, na co zwracać uwagę oraz co zrobić, aby teksty seo dały jak najlepszy rezultat.

Czym są Teksty SEO?

Teksty SEO to teksty, które są umieszczane na stronach internetowych. Ich głównym celem jest optymalizacja witryny do wyszukiwania Google. Mają one sprawić, że wyszukiwarka będzie rozpoznawała witrynę jako wartościową, godną polecenia oraz taką, która zawiera odpowiednie słowa i materiały tematyczne. Teksty SEO mają przynajmniej podstawową wartość merytoryczną, są pomocne oraz pisane również dla czytelników.

W tego typu artykułach zamieszcza się przede wszystkim specjalne frazy — słowa kluczowe, pod którymi witryna ma widnieć w wyszukiwarce Google. Wyszukiwarka Google promuje jedynie te witryny, które posiadają wpisy seo w odpowiednim stylu. Pisane powinny być zatem zgodnie z ogólnymi wytycznymi Google, aby dawały jak najlepszy rezultat. Choć nie ma jasnej instrukcji od Google jak pisać takie teksty, istnieje wiele wskazówek i zaleceń odnośnie tworzenia takich tekstów.

Zamieszczanie tekstów SEO na stronie internetowej jest jednym z podstawowych sposobów pozycjonowania witryny.

Optymalizacja fraz i słów kluczowych

Pierwszym i podstawowym krokiem do napisania tekstu SEO jest optymalizacja słów kluczowych. To właśnie one grają główną rolę w tekstach tego typu i odpowiadają za to, aby Google wyświetlało naszą witrynę osobom szukającym konkretnych informacji. W tekście warto umieszczać frazy główne, które będą ogólnymi i najpopularniejszymi zwrotami z danej kategorii tematycznej. Dobrym pomysłem jest również umieszczanie fraz podobnych, które są mniej popularnymi frazami, ale w dalszym ciągu są wykorzystywane przez pewną grupę osób do wyszukiwania danych rzeczy. Fraz pobocznych używać możemy jednokrotnie w tekście.

Pewną podpowiedzią jest również używanie synonimów, odmian czy połączeń różnego rodzaju slow. Do określania słów kluczowych możemy używać narzędzi typu “key generator”. Są to serwisy, które po wpisaniu np. jednego słowa kluczowego lub kategorii wyświetlają listę popularnych słów kluczowych. Przy optymalizacji słów kluczowych w tekście należy pamiętać również o ich natężeniu. Nie ma jednej i konkretnej wartości, ale jedno słowo nie powinno pojawiać się częściej niż raz na tysiąc — dwa tysiące znaków.

Formatowanie tekstu

Bardzo ważnym, ale często pomijanym elementem pisania tekstów SEO jest formatowanie tekstu. Artykuł z pewnością nie może być jedynie prostym blokiem tekstu, gdyż nie zostanie uznany z tekst jakościowy przez Google oraz niewykorzysta swojego potencjału. Wpisy, jakie publikowane na witrynie, powinny być podzielone na sekcje, akapity, posiadać nagłówki oraz jasną strukturę. Bardzo dobrym posunięciem jest stworzenie w tekstach tabel czy list punktowych, które będą zawierały najważniejszej informacje.

Tekst warto również pogrubiać lub podkreślać i pochylać. Wbrew pozorom Google zwraca uwagę na pogrubione słowa. Możemy zatem wyróżnić w taki sposób frazy kluczowe, na jakich najbardziej nam zależy. W tekście warto umieszczać również wewnętrzne linki do innych części serwisu. Pozytywnie wpłynie to na indeksowanie całej witryny oraz ułatwi czytelnikom przechodzenie do różnych jej zakamarków.

Długość i jakość tekstu

Ważnym elementem pisania tekstów SEO jest długość i jakość tekstu. Google od wielu lat kładzie coraz większy nacisk właśnie na te dwa elementy, chcąc niejako zmusić właścicieli witryn, aby publikowali jedynie wartościowe teksty. Głównym algorytmem, który ocenia teksty na naszej stornie, jest algorytm Panda. Sprawdza on ilość tekstu, jakość, unikalność czy naturalność. Jeśli więc chcemy, aby nasz tekst SEO był wartościowy dla Google, powinniśmy publikować wpisy o długości 3, 4 lub nawet kilku tysięcy znaków. Tekst nie może zawierać również błędów oraz nie może być niskojakościowy w żadnym elemencie.

Google z łatwością może wykryć np. słowa kluczowe niezwiązane z tekstem czy promuje te strony, które zawierają jak najwięcej informacji przydatnych dla użytkowników. Bezwzględnie opublikowane treści muszą być również unikatowe i nie mogą być duplikatem. W najbliższych latach możemy spodziewać się zapewne jeszcze większego nacisku na długość tekstów SEO oraz ich ogólną jakość ze strony Google.

Pisanie dla czytelnika

Ważnym elementem tekstów SEO jest pisanie ich dla czytelników, a nie jedynie samego pozycjonowania. Jeśli teksty takie będą ciekawe, wartościowe czy przydatne, przynoszą dodatkowe korzyści. Czytelnicy mogą polecać w takim wypadku teksty i stronę między sobą.

Dzięki temu będziemy mogli liczyć np. na zamieszczanie linków do naszej witryny w sieci i darmowy link building czy większy napływ czytelników, który w efekcie zwiększa pozycjonowanie. Pisząc teksty w naturalny sposób, nie musimy obawiać się przeoptymalizowania tekstów, co również jest sporym problemem, jeśli artykuł piszemy jedynie na potrzeby SEO.

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów!

Jeśli zależy nam na wysokiej jakości tekstach SEO, a nie potrafimy sami ich stworzyć, dobrą opcją jest skorzystanie z pomocy profesjonalistów. W sieci istnieje wiele agencji SEO oraz copywriterów, którzy mają duże doświadczenie w pisaniu tego typu artykułów. Wybierając zamówienie tekstu, zyskujemy dobrze zoptymalizowany tekst, który przyniesie wiele korzyści. Podczas zamawiania pracownicy agencji lub freelancerzy pomogą wybrać nam słowa kluczowe czy ustalić jaki typ tekstu będzie najlepszy do realizacji naszego celu.

Zamówienie tekstu jest bardzo proste i wystarczy jedynie skontaktować się z daną agencją lub copywriterem. Ceny tekstów seo zaczynają się od kilku, a kończą na kilkunastu złotych za 1000 znaków. Cena zależna jest od tematyki, jakości czy renomy danej agencji/copywritera.