Jak wybrać firmę SEO?

Content Marketing — zainteresuj klienta wpisami i tekstami
Content Marketing — zainteresuj klienta wpisami i tekstami!
6 grudnia 2019
Pozycja w Google – jak ją sprawdzić
Pozycja w Google – jak ją sprawdzić?
17 grudnia 2019
Pokaż wszystkie
Jak wybrać firmę SEO

Wybór odpowiedniej agencji SEO może przeważyć na osiągniętych rezultatach. Dlatego warto poświęcić chwilę, zanim podejmiemy tak ważną dla nas decyzję. O co należy zapytać i na jakie aspekty zwrócić uwagę, wybierają firmę SEO dla naszej strony internetowej?

Cena to nie wszystko

Bez wątpienia jednym z głównych czynników, które skłaniają nas do określonej agencji to cena. Jednakże zbyt niski koszt pozycjonowania powinien zapalić w naszej głowie czerwone światło. W tym przypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że wybrana firma stosuje nieskuteczne praktyki. W efekcie możemy nie tylko nie uzyskać żadnych rezultatów, ale nawet zostać ukaranym ze strony Google.

Pozycjonowanie oraz optymalizacja to pracochłonne działania. Wymagają one nie tylko dużych nakładów czasu, ale także odpowiednich narzędzi oraz doświadczenia. Uzyskanie tych niezbędnych elementów, może być niemożliwe przy niskiej, nieadekwatnej cenie.

Nasza strona w dobrych rękach

Agencja zajmująca się pozycjonowaniem powinna mieć dużą wiedzę w zakresie SEO oraz obowiązujących wytycznych Google. Niedostosowanie się do algorytmu może w najlepszym wypadku nie przynieść rezultatów. W najgorszym razie – nasza domena zostanie obciążona filtrem, a nawet banem.

Skuteczne SEO powinno zajmować się zarówno optymalizacją naszej witryny, jak i budowaniem zróżnicowanego profilu linków. Cenione są wysokiej jakości teksty tworzone przez specjalistów. Ponadto artykuły sponsorowane pomogą nam w pozyskiwaniu naturalnych linków. Te z kolei przyczyniają się do zwiększenia naszej pozycji w Google.

Bezpieczne pozycjonowanie

Jedną z nieskutecznych, jak i zabronionych technik, jest masowe manipulowanie wynikami wyszukiwania. Nie warto też decydować się na skupienie się wokół nisko jakościowych katalogów SEO. Tego rodzaju strony już dawno straciły swoją moc. Ponadto umieszczenie kilkuset linków na nich, zostanie negatywnie odebrane przez roboty indeksujące.

Podobnie jest z forami internetowymi. Linki pozyskane tą metodą nie przekazują w żaden sposób mocy dla naszej domeny. W dodatku spamowe profile mogą spowodować nałożenie blokady na stronę.

Dlatego warto wybrać firmę SEO, która tworzy wysokojakościowy content. Artykuły i regularne publikacje powinny pojawiać się zarówno w obrębie naszej witryny, jak i poza nią. Dzięki takiej synergii działań jesteśmy w stanie uzyskać pożądane efekty przy pozycjonowaniu.

Dobra agencja SEO zachowa transparentność swoich działań. Jako klienci powinniśmy dokładnie wiedzieć, jak będą wyglądać przeprowadzane prace w obrębie linkowania oraz optymalizacji.

Uczciwa metoda płatności

Niektóre agencje SEO preferują rozliczenie za efekt. Inne zaś – proponują abonament. Model płatności, jaki obowiązuje w danej firmie, może już sam dużo o niej powiedzieć.

Należy pamiętać, że nie da się dokładnie doprecyzować efekty działań SEO. Proces ten potrzebuje także czasu. Nie da się osiągnąć spektakularnych wyników po kilku tygodnia. Dlatego jeżeli agencja SEO obiecuje konkretny zysk oraz przedstawia nieprawdopodobne prognozy – jest duże prawdopodobieństwo, że nie jest szczera.

Najmniej uczciwym rozliczeniem jest płatność za efekt. Wiele z takich firm działa spamersko i niezgodnie z zasadami SEO. Skutek jest więc uzależniony od czystego przypadku. Takie działania mogą wręcz zaszkodzić naszej witrynie.

Czytaj również:

Najbardziej rozsądną metodą płatności za usługi SEO to abonament. Dzięki temu wiemy dokładnie, za co płacimy. A firma pozycjonująca działa dla nas przez cały czas. Pomimo stałej opłaty jest to znacznie bezpieczniejszy sposób rozliczania.

Model oparty na współpracy

Nawiązując umowę z firmą SEO, ważne, żebyśmy byli na bieżąco informowani o działaniach i ich efektach. Regularne raporty to jednak nie wszystko, o co możemy poprosić. Warto, aby kontakt z agencją był oparty na modelu współpracy.

Jednym z podstawowych narzędzi analitycznych, który pozwala zmierzyć skuteczność naszej strony to Google Analytics. Dostęp do jego raportów powinien być więc nieodłącznym elementem współpracy. Dzięki niemu będziemy mieli potwierdzenie, że działania SEO przynoszą oczekiwane rezultaty.

Ponadto agencja, której zależy na kliencie, powinna go zaangażować swoje działania. Dobrymi praktykami jest więc prośba o akceptacje artykułów, jakie mają się pojawić na naszej stronie. Powinniśmy również w razie potrzeby uzyskać listę pozyskanych linków zewnętrznych.

Współpraca powinna polegać także na wymianie sugestii. Rolą agencji SEO jest przekazywanie konstruktywnych uwag, które mają poprawić jakość strony. Ważne jednak, abyśmy my również mogli znaleźć miejsce na swoje pytania, a także m na sugestie. Pozwoli to na współtworzenie efektu zgodnego z naszą wspólną wizją.

Wybierając firmę SEO, warto poszukać agencji, dla której priorytetem jest indywidualne podejście do klienta. Wysoka opina w internecie, zaangażowanie, transparentność działań oraz uczciwy system płatności – to cechy, które wyróżniają dobrą ofertę.

Pozycjonowanie i optymalizacja przekładają się bezpośrednio na nasz wizerunek w internecie. Dlatego należy powierzyć to zadanie najlepszym osobom.