Dlaczego opinie Google zniknęły?

Co to jest optymalizacja techniczna strony
Co to jest optymalizacja techniczna strony?
25 maja 2020
Pokaż wszystkie
Dlaczego opinie Google zniknęły

Utracone opinie Google to bolesna strata dla każdego, kto tego doświadczył. Pocieszeniem jest jednak fakt, że nie jesteśmy w tym sami. Opinie Google są usuwane z różnych powodów. Nawet dobre intencje wystawiającego mogą nie wystarczyć. Dlatego warto poznać najczęstsze przyczyny usuwania opinii, jak też gotowe rozwiązania, które pomogą się przed tym uchronić.

Powody, dla których Google usunęło opinie

Dokładna liczba powodów znikających opinii nie jest znana. Jednakże możemy wysunąć wnioski oparte na naszych doświadczeniach, jak też na relacjach osób, których dotknął ten problem. Poniżej przedstawiamy najczęstsze powodu usuwania opinii przez Google.

Wystawianie wiele opinii jednocześnie

Jeśli na naszej wizytówce przez kilka lat nic się nie działo, a pewnego dnia pojawi się nagle kilkanaście opinii, możemy mieć przekonanie, że niedługo zostaną one usunięte. Wystawianie opinii falami od razu zostanie wyłapane przez algorytm Google, ponieważ jest ono zbyt widoczne, aby uszło uwadze robotom wyszukiwarki.

Do takiego zdarzenia najczęściej dochodzi, kiedy poprosimy w jednym momencie naszych dotychczasowych klientów o wystawiane referencji. Pomimo naszych czystych intencji oraz szczerych opinii, zostaną one z dużą dozą prawdopodobieństwa usunięte przez Google. Dlatego lepiej jest prosić o opinie klientów pojedynczo oraz na bieżąco, aniżeli wszystkich jednocześnie.

Opinia wystawiona z tego samego adresu IP

Jeszcze niegdyś wystawianie ocen z tego samego adresu IP nie było źle odbierane przez wyszukiwarkę. Działo się tak często w punktach obsługi klienta w takich miejscach jak hotel. Jednakże Google wycofało się z akceptowania opinii z tego samego adresu IP i dlatego referencje wystawiane na tym samym urządzeniu będą widoczne tylko krótki czas.

Najlepszym rozwiązaniem jest poproszenie klienta o wystawienie opinii ze swojego telefonu czy laptopa. Urządzenia będą miały nie tylko różne adresy IP, ale również historię lokalizacji, co również jest istotne w przypadku weryfikacji wystawianych opinii. Google będzie miało zatem dostęp do informacji, czy dana osoba była w ogóle w miejscu siedziby firmy.

Niewłaściwa treść opinii

Jaką treść opinii Google uzna na nieodpowiednią? Przede wszystkim taką, która będzie nieautentyczna. Jeśli klient skopiował referencje, jakie wcześniej wystawił nam w innym miejscu (na przykład na Facebooku), Google potraktuje to jako duplikat, a tym samym usunie opinię z naszej wizytówki.

Oprócz unikalności opinii wyszukiwarka weźmie pod uwagę również zawarte w niej dane osobowe. Niestety, jeśli klient będzie chciał wyróżnić pracownika czy właściciela, podając jego imię oraz nazwisko, tego rodzaju treść zostanie usunięta. Zamiast tego lepiej, aby dane osobowe nie pojawiały się wcale lub też zostały tylko pod postacią imienia.

Jak zachować opinię w Google Moja Firma?

Nad rozlanym mlekiem nie ma co płakać. Odzyskanie utraconych opinio będzie nie tylko długotrwałym procesem, ale także w wielu przypadkach – nieskutecznym. Zamiast tego lepiej jest się zastanowić, co możemy zrobić, aby nasze opinie nie były już usuwane z wyszukiwarki.

Pozyskiwanie opinii od autentycznych klientów

W 2020 roku Google doskonale umie odróżnić treść opinii napisaną przez prawdziwego klienta od  tej stworzonej przez robota. Nie dajmy się zwieść ofertom, które proponują sprzedaż nieprawdziwych opinii. Niekorzystne będzie również tworzenie fałszywych kont tylko w celu wystawienia sobie referencji. Referencje z kont utworzonych pięć minut temu będą zawsze budziły podejrzenia.

Zamiast tego poświęćmy swoją uwagę na pozyskiwanie opinii od naszych klientów, najlepiej zaraz po skorzystaniu z naszej oferty. Im świeższa treść, tym lepiej dla nas. Zadowolony klient w szczegółach opowie o nas, co przełoży się nie tylko na reakcję wyszukiwarki, ale również użytkowników.

Poproś o treściwe i unikalne opinie

Jak już napisaliśmy o tym wcześniej, unikalne opinie bogate w treść mają największą szansę na przetrwanie. Ponadto są one atrakcyjnie dla czytającego. Dzięki nim potencjalni klienci będą bardziej zachęceni do skorzystania z naszych usług.

Dłuższe opinie to także mniejsze ryzyko wykrycia spamu. Mniej powtarzających się słów oraz autentyczny charakter wypowiedzi są pozytywnym sygnałem dla pozycjonowania wizytówki na Mapach Google. Dlatego dobrze zachęcać klienta do dzielenia się przemyśleniami swoimi słowami. Pamiętajmy również, aby przypomnieć o niepodawaniu nazwisk pracowników i innych osób związanych z firmą.

Podsumowanie

Usunięcie opinii z Google Moja Firma to nie koniec świata. Jednakże możemy to poważnie odczuć zwłaszcza wtedy, kiedy nie mamy zbyt wiele innych referencji. W takiej sytuacji utrata jednej czy kilku opinii może znacznie osłabić naszą pozycję, jak też obniżyć ocenę. Istotne jest zatem dbanie o ten aspekt od samego początku. Opinie Google są jedną z najważniejszych wizytówek, do których każdy ma dostęp. Jeśli zatem zależy nam na zbudowaniu zaufanej marki, z której usług nie boją się skorzystać nowi klienci, opinie na Google Maps powinny należeć do naszych priorytetów.