Czy pozycjonowanie mi wystarczy?

Artykuł sponsorowany – uniwersalne narzędzie w marketingu online
Artykuł sponsorowany – uniwersalne narzędzie w marketingu online
20 stycznia 2020
Pokaż wszystkie
Czy pozycjonowanie mi wystarczy

Pozycjonowanie jest w Polsce jednym z głównych działań, jakiego podejmują się marketingowcy. Należy on do jednych z najbardziej kluczowych czynników, jakie decydują o zakupie bądź skorzystaniu z usługi. Na czym jednak polega jego skuteczność oraz czy samo pozycjonowanie jest skuteczne?

Czy samo posiadanie strony wystarczy?

Jak pewnie większość osób zdaje sobie sprawę, że samo posiadanie strony nie przyczyni się do większego sukcesu. Do niego potrzeba szeregu różnych działań, które mają na celu optymalizację przekazu, jak i dotarcie do jak największego grona przyszłych klientów. Jest to nie tylko pozycjonowanie, ale także wszelkie działania związane z content marketingiem, social mediami, jak i kampaniami PPC.

Warto jednak zaznaczyć, że działania SEO odgrywają kluczową rolę. Zdobycie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz w pełni przygotowana strona przełoży się na lepsze rezultaty pod postacią wejść na stronie, a co za tym idzie – na ilość dokonanych konwersji na niej.

Skuteczność pozycjonowania

Dlaczego pozycjonowanie jest stosowane w Polsce na tak szeroką skalę? Przede wszystkim dlatego, że jest ono najbardziej skuteczne. Pomimo że nie jest to jedyny kanał marketingowy, przynosi on wymierne efekty, które przewyższają skuteczność innych ścieżek.

Niejedno badanie marketingowe wykazało, że działania oparte na direct response, takie jak SEO i PPC, przynosi o wiele lepsze efekty aniżeli kampanie w social mediach, czy też tradycyjny marketing taki jak ulotki, czy broszury.

Nie oznacza to jednak, że należy porzucić wszelkie inne kanały i skupić się wyłącznie na marketingu w wyszukiwarkach. Proces zakupowy użytkownika już dawno przestał być linearny, dlatego warto działać na kilku polach jednocześnie. Dzięki temu mamy większą szansę na podniesienie współczynnika konwersji. Nielinearny proces decyzji wymaga nielinearnych działań marketingowych.

Zalety direct response marketing

Jak już wspomnieliśmy, SEO zaliczamy do direct response marketing. Ten format reklamy przebiega bezpośrednio na kartach wyszukiwarki. Oprócz SEO warto wymienić, chociaż kampanie PPC, remarketing, a nawet wytyczanie nowych trendów w content marketingu.

Czym ta forma reklamy wyróżnia się spośród innych? Przede wszystkim możliwością śledzenia reakcji odbiorców. Bez tego nie byłaby możliwa optymalizacja kampanii w czasie rzeczywistym, aby jeszcze lepiej spełniała oczekiwania użytkowników.

Oprócz tego warto wskazać także na:

– wymierne śledzenie efektów – jest ono oparte na analizie jakościowej kampanii. Po zebraniu odpowiedniej ilości danych możemy sprawdzić, które z naszych działań były najbardziej skuteczne zarówno na użytkowników, jak i na roboty indeksujące.

– kierowanie przekazu do określonej grupy docelowej – rozplanowanie strategii marketingowej oraz stworzenie persony, która będzie naszym głównym odbiorcą, pomoże nam w osiągnięciu lepszych efektów reklamy, a jednocześnie pozwoli na rozsądne rozdysponowanie budżetem.

– nakłonienie odbiorcy do wykonania konkretnego działania – wezwanie do akcji jest jedną z najsilniejszych potęg reklamy w wyszukiwarce, o której wciąż zapominamy. Odpowiednia konstrukcja strony, jak i samego przekazu, zwiększa kilkukrotnie szanse na dokonanie konwersji.

Proces zakupowy a działania SEO

Jak już wspomnieliśmy, proces zakupowy w internecie jest nielinearny. Istnieje wiele działań, które wspierają zaistnienie konwersji, jak też etapów pośrednich i bezpośrednich, które są najczęstszą ostatnią interakcją.

Jak więc zwiększyć ilość dokonywanych konwersji? Warto poznać przede wszystkim rolę kluczowych momentów, jakie wpływają na podjęcie decyzji. Rzadko kiedy występują one samodzielnie. Aby zobaczyć rzeczywiste rezultaty, potrzebna jest siatka powiązanych ze sobą kanałów, które mają postawiony ten sam cel.

Samo kliknięcie reklamy PPC jest najczęstszą interakcją wspierającą zakup. Jednakże ostatnią interakcją jest bezpośrednie wejście na stronę. Co się jednak wydarza pomiędzy? Są to przede wszystkim momenty kluczowe, które sukcesywnie kierują użytkownika do dokonania zakupy.

To właśnie te pośrednie momenty to wszelkie działania w social mediach, kampanie PPC, mailing i strony odsyłające. Duży wpływ ma również wyszukiwanie organiczne, a co za tym kampania SEO. Im wyżej nasza strona pojawia się na zapytania naszej grupy docelowej, tym zwiększa się świadomość naszej marki oraz współczynnik odwiedzeń witryny.

Połączenie wszystkich elementów wraz z optymalizowaną stroną docelową pomoże w uzyskaniu pożądanych celi. Pamiętajmy, że użytkownicy, którzy kojarzą naszą markę z daną usługą i którzy napotykają się na różnych etapach procesu zakupowego, są bardziej skłonne do zakupu.

Dobrze więc pracować na wszystkich kanałach komunikacyjnych w internecie. Natomiast pozycjonowanie, jak i optymalizacja naszej strony docelowej, powinny stanowić rdzeń całego procesu. To jakimi działami warto wesprzeć SEO, zależy już od danego przypadku. Żeby tego się dowiedzieć, warto skontaktować się z agencją marketingową, która opracuje dla nas indywidualną strategię.