Content Marketing — zainteresuj klienta wpisami i tekstami!

Targetowanie w reklamach Social Media
Targetowanie w reklamach Social Media — dlaczego jest tak ważne?
1 grudnia 2019
Jak wybrać firmę SEO
Jak wybrać firmę SEO?
15 grudnia 2019
Pokaż wszystkie
Content Marketing — zainteresuj klienta wpisami i tekstami

Content Marketing, czyli marketing treści ma spowodować przypływ nowych klientów właśnie z uwagi na ciekawe i wartościowe materiały, jakie publikujemy na swoich stronach internetowych, blogach firmowych czy profilach społecznościowych. Content marketing jest również jedną z łatwiejszych i skuteczniejszych zarazem strategii marketingowych, która wymaga jedynie dodawaniu wartościowego contentu i nie potrzebuje zaawansowanych technologii, szerokiej dystrybucji czy efektownej formy.

W zamian za poświęcenie czasu na przygotowanie wartościowej treści otrzymać możemy zaangażowanie czytelników czy polecanie marki wśród użytkowników. Czym zatem jest Content Marketing? Jak go wykonywać? Gdzie publikować treści? Jakie korzyści płyną z jego zastosowania? Odpowiedzi na pytania, przydatne porady i wskazówki prezentujemy poniżej.

Czym jest Content Marketing

Content Marketing to marketing treści, który ma na celu przyciągnięcie potencjalnych klientów wartościowymi i ciekawymi wpisami czy publikacjami. Tym, co liczy się najbardziej w content marketingu, jest właśnie zawartość. Musi być ona poprawna merytorycznie, pomocna i ciekawa. Użytkownicy, którzy znajdą taką treść, zainteresują się nią właśnie z tych względów. Treści są najczęściej tworzone dla konkretnej grupy docelowej w konkretnej branży. Zawartość naszego bloga czy profilu ma być odpowiedzią na wyszukiwanie użytkownika lub sama w sobie przyciągać i powodować, że dane osoby będą chciały poznać ten i kolejne artykuły. Treści content marketingu mogą mieć różne formy oraz być publikowane w różnych miejscach. Dzięki temu ten rodzaj marketingu może być zastosowany w różnych sytuacjach czy w różnych wizjach naszego biznesu. Content Marketing możemy też stosować jako główną i podstawową strategię reklamową, ale i jako dodatek do innych stylów promowania się.

Jednym z największych plusów Content Marketingu jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarki Google. Wyszukiwarka ta stale zwiększa nacisk na publikowanie długich, merytorycznych, przydatnych i wysokojakościowych treści na witrynach. Strony www, na których regularnie pojawiają się autentyczne i przydatne treści, są znacznie lepiej oceniane, niż te, na których nic się nie dzieje lub treści są niskiej jakości. W ten sposób możemy połączyć zarówno techniczne pozycjonowanie witryny z dostarczaniem przydatnych treści swoim użytkownikom. Tym samym małym nakładem finansowym oraz bardzo prosto możemy odnieść wiele korzyści.

Jakie plusy ze sobą niesie Content Marketing

Marketing Treści niesie ze sobą bardzo wiele plusów, które warto odpowiednio wykorzystywać. Pierwszym z nich jest prosta forma marketingu. Aby wdrożyć marketing treści , i prezentować ciekawe oraz pomocne teksty nie musimy posiadać wielu środków. Sam sposób również nie jest trudny i polega jedynie na publikacji treści. Artykuły, posty lub wpisy możemy tworzyć samodzielnie, jeśli posiadamy odpowiednią wiedzę, lub zamawiać w agencjach marketingowych czy u copywriterów. Duży wybór nie sprawia trudności w tej kwestii. Ceny również są atrakcyjne i mając skromny budżet, również możemy kupować dobre jakościowo teksty.

Kolejnym plusem jest budowanie pozytywnego wizerunku naszej marki. Jeśli teksty na naszej stronie czy profilu będą wysokiej jakości, pomocne czy profesjonalne, czytelnicy w podobny sposób będą postrzegać również naszą markę. Publikując interesujące treści, możemy również liczyć na to, że użytkownicy będą nas cytować, czy polecać nasze treści swoim znajomym. Kolejny plus wynika bezpośrednio z poprzedniego, a jest nim linkowanie naszej witryny. Jeśli wiele osób będzie polecało naszą stronę, dodawać będą oni linki do naszej witryny w różnych miejscach w internecie np. na forach czy na swoich profilach. Przełoży się to na pozytywne efekty link buildingu i wyższe pozycjonowanie naszej witryny.

Jakie treści dodawać? Rodzaje

Content marketing może mieć różne formy i składać się z różnego rodzaju treści. Do najpopularniejszych należą poradniki, teksty sponsorowane, tutoriale, e-booki, artykuły tematyczne czy wpisy blogowe. Ciekawym rozwiązaniem są również materiały video, video poradniki, relacje “na żywo”, podcasty czy prezentacje. Content Marketing możemy również stosować w realnym świecie, jeśli np. zależy nam na drukowanych treściach.

Możemy w tej opcji publikować broszury, ulotki, wkładki czy katalogi i przekazywać je fizycznie np. klientom. Dobrym pomysłem są również publikacje w prasie lokalnej. Konkretny rodzaj Content Marketingu warto dobierać do swojego modelu biznesowego. Jeśli prowadzony profil w mediach społecznościowych trafionym pomysłem będą ciekawe wpisy czy materiały video. Gdy mamy firmę można publikować teksty sponsorowane czy katalogi dla swoich klientów.

Gdzie umieszczać Content Marketing?

Gdy wybierzemy już typ treści oraz formę możemy również umieszczać je w różnych miejscach. Pierwszym z nich jest strona internetowa marki. Jest to miejsce, w którym bez ograniczeń możemy zaprezentować odpowiednio długie teksty czy artykuły. Dobrym pomysłem jest również tworzenie bloga firmowego tylko i wyłącznie z wpisami poradnikowym. Dzięki temu treści nie będą mieszać się np. z ofertą strony, a klienci tam przebywający, będą mogli przejść do naszej witryny i kupić dany produkt.

Na skróty:

Content możemy również umieszczać na profilach mediów społecznościowych. Krótkie i treściwe opisy z pewnością przykują uwagę wielu osób. Dobrym posunięciem jest również publikowanie artykułów sponsorowanych. Pomoże zwiększyć to rozpoznawalność marki oraz polepszyć jej wizerunek. Jednym z ciekawszych pomysłów wymagających poświęcenia nieco większej ilości uwagi jest stworzenie np. darmowego e-booka z firmowymi akcentami i jego darmowa dystrybucja. Wiele osób będzie chętnych na zapoznanie się z nim, a tym samym sprawdzi również naszą markę.

Czy warto stosować Content Marketing?

Zdecydowanie tak! Content marketing posiada bardzo wiele korzyści, nie wymaga dużego budżetu czy specjalnej edycji. Dużym plusem jest również możliwość samodzielnego rozprzestrzeniania się treści poprzez polecenia użytkowników czy wpływ na pozycjonowanie. Jeśli samodzielnie nie potrafimy publikować takich treści, możemy również zwracać się o pomoc do agencji marketingowych.