Co daje pozycjonowanie strony?

Czy pozycjonowanie mi wystarczy
Czy pozycjonowanie mi wystarczy?
3 lutego 2020
Co to jest wizytówka Google
Co to jest wizytówka Google?
7 kwietnia 2020
Pokaż wszystkie
Co daje pozycjonowanie strony

Wszyscy mówią o tym, że pozycjonowanie to podstawa i bez niego nie zaistniejemy w sieci. Czy jednak wiemy, jakie faktycznie korzyści przynosi nam SEO oraz kiedy działa najefektywniej? Jeśli nie jesteśmy jeszcze przekonani do rozpoczęcia pozycjonowania własnej witryny, warto poznać jego największe atuty.

Integracja działań marketingowych

Dlaczego synergia działań marketingowych jest tak istotna? Przede wszystkim to dzięki niej jesteśmy działać bardziej efektywnie, a przy tym zaoszczędzić koszty. To z kolei przekłada się na oszczędność czasu – pierwsze rezultaty będą szybkie do zauważenia.

Ponadto dzięki temu, że pozycjonowanie jest związane z SEO, a więc również z optymalizacją, jesteśmy w stanie z lepszym rezultatem nakreślić strategię marketingową. Wybór właściwych słów kluczowych, dobranie środków przekazu do wybranej grupy docelowej – to wszystko przełoży się na to, że wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki, będą miały odzwierciedlenie w ilości wejść na stronę i dokonywanych konwersji. Pamiętajmy, że w końcu zajmowanie nawet pierwszych pozycji, nie będzie miało sensu, jeśli nie sprężymy całości z analizą marki oraz grupy, do której ma ona trafić

Zwiększenie sprzedaży

Jest to punkt oczywisty, ale przy tym najważniejszy, dlatego warto się nad nim pochylić bardziej. Pozycjonując, możemy wybierać dowolne słowa. Jak już wspomnieliśmy, ich trafny dobór pozwala nam dotrzeć do osób, które mogą zostać naszymi potencjalnymi klientami.

Pamiętajmy także o tym, że pozycjonować możemy różne podstrony naszego serwisu – także stronę z blogiem, czy briefem. Dzięki takiej dywersyfikacji możemy ukierunkować ruch na strony, które mogą zwiększyć szansę dokonania konwersji. Dlatego warto wyświetlać się na jak najwięcej wartościowych słów kluczowych, aby docierać do klientów z różnych źródeł, którzy mogą skorzystać dzięki naszym usługom bądź produktom.

Efekty są mierzalne oraz długofalowe

Profesjonalne agencje marketingowe swoje działania nie opierają wyłącznie na intuicji, ale przede wszystkim na twardych danych liczbowych. Dzięki temu mogą one swoje efekty przedstawić w formie rzetelnego raportu. Działania SEO są więc jak najbardziej mierzalne za pomocą wielu parametrów, które wskazują nie tylko na bieżącą pozycję strony, ale także na poszczególne słowa kluczowe oraz ilość linków zwrotnych, jakie udało się pozyskać w tym czasie.

SEO jest również długofalowe. Jego efekty utrzymują się znacznie dłużej, aniżeli w przypadku kampanii PPC, czy też działań w mediach społecznościowych. Z drugiej jednak strony osiągnięcie wysokiej pozycji na dane słowa kluczowe trwa często po kilka miesięcy, a w przypadku bardzo konkurencyjnych branż – nawet kilka lat. Efekt jest jednak opłacalny i wart wysiłku. Nawet po zaprzestaniu pozycjonowania, będziemy jeszcze odczuwali jego skutki przez kolejne kilka miesięcy.

Lepiej dopracowana strona

W trakcie pozycjonowania danej witryny nie możemy pominąć takich czynników jak optymalizacja. Wykonywany na samym początku audyt oraz wprowadzenie modyfikacji zarówno do treści, jak i do kodu źródłowego strony. Dzięki dokonanym zmianom witryna staje się przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek.

Zastosowanie User Experience oraz dopasowanie witryny do obecnych wymogów Googl zwiększy ruch na naszej stronie, jak też sprawi, że użytkownicy będą spędzali na niej więcej czasu, zbliżając się dzięki temu do zakupu usługi.

Ponadto decydując się na współpracę z agencją marketingową, mamy pewność, że ktoś czuwa nad bezpieczeństwem naszej strony. Ochrona przed atakami hakerskimi jest ważna, bo strony atakowane bądź zainfekowane wirusem nie będą się pozycjonować w wynikach wyszukiwania Google.

Rozpoznawalność marki

Im nasza strona zajmuje wyższe pozycje, tym bardziej jest kojarzona przez użytkowników z daną usługą, nawet jeżeli na nią nie weszli. Zwiększa to zaś możliwość późniejszych odwiedzin, a także zaobserwowania nas w social mediach.

Sprężenie różnych działań z marketingu, powoduje, że nawet social media są w stanie przełożyć się pośrednio na naszą pozycję. Dlatego, jeśli wzrasta nasza rozpoznawalność oraz widoczność w wynikach wyszukiwarki, możemy zauważyć przełożenie na wzrost obserwujących nas ludzi w kanałach społecznościowych. Z kolei spowodowana tym większa ilość wejść na naszą stronę, powoduje, że nasza witryny znów idzie do góry. Koło się zamyka, a my jesteśmy marką, którą użytkownicy znają nie tylko z Facebooka, ale także z Google. Jednakże bez pozycjonowania taki efekt nie byłby możliwy. Dlatego warto sprężyć wszystkie działania, aby wzmocnić swój efekt.

Podsumowanie

Wiemy już, że efekty pozycjonowania są wymierne oraz opłacalne dla naszego biznesu. Zarówno SEO, jak i PPC oraz social media najwięcej ruchu dostarczają dzięki synergii działań. Jak jednak w tym wszystkim się nie pogubić? Podstawową dla nas będzie nawiązanie współpracy z rzetelną agencją, która oprócz zapewnień oraz przygotowania strategii, będzie potrafiła przedstawić wyniki na czytelnym raporcie. Przejrzystość oraz współpraca z klientem – to największe atuty agencji, która zapewni nam najlepszy wynik. Warto się na tym skupić, szukając nowej firmy marketingowej.