Artykuł sponsorowany – uniwersalne narzędzie w marketingu online

Co to jest NAP
Co to jest NAP i jak może pomóc przy pozycjonowaniu lokalnych biznesów?
11 stycznia 2020
Czy pozycjonowanie mi wystarczy
Czy pozycjonowanie mi wystarczy?
3 lutego 2020
Pokaż wszystkie
Artykuł sponsorowany – uniwersalne narzędzie w marketingu online

Czemu artykuły sponsorowane są tak pożądaną formą reklamy? Ponieważ są nienachalne i dostarczają użytkownikowi najlepszej treści oraz nowej wiedzy. Sprawdź, jak pisze się profesjonalne artykuły sponsorowane oraz jakie mają one przełożenie na marketing online.

Historia artykułów sponsorowanych

Obecnie artykuły sponsorowane kojarzą się przede wszystkim z publikacjami w internecie. Jednakże ich historia sięga nawet kilku dekad wstecz. Kiedyś był to jeden z nieodłącznych kanałów marketingowych w prasie. Tego rodzaju artykuły cieszyły się największą popularnością w pierwszych dziesięcioleciach po II wojnie światowej.

Z czasem jednak radio oraz telewizja, a z czasem także internet, zaczęły być na tyle powszechne, że to właśnie tam skierowano większość kampanii reklamowych. Z upływem lat prasa stawała się coraz mniej popularna, a co za tym idzie, nie było sensu publikować w niej artykułów sponsorowanych.

Obecnie jednak możemy zaobserwować zwiększający się trend na tego rodzaju treści. Standardowa reklama jest coraz częściej omijana przez użytkowników, którzy chcą znaleźć wartościową treść. Artykuł sponsorowany ma więc dzisiaj na celu, nie tylko zaprezentować produkt, ale także opowiedzieć pewną historię, która będzie pomocna dla użytkownika.

Artykuły sponsorowane a marketing online

Obecne oczekiwania internautów, jak i wymagania samego Google, wymuszają na reklamodawcy dostarczenie wysokiej jakości treści, a nie nachalnych reklam. W czasach, gdy większość użytkowników korzysta ze wtyczek blokujących banery reklamowe, marketing skupiony jest przede wszystkim na contencie.

Artykuły sponsorowane są skuteczniejsze aniżeli inne formy marketingu dlatego, że najbardziej odpowiadają na potrzeby użytkowników. Zawierają one garść porad oraz wskazówek, które mogą być pomocne do rozwiązania danego problemu. Promocja produktu znajduje się natomiast w tle i stanowi neutralny przykład narzędzia, czy usługi, po jaką warto sięgnąć.

Content marketing ma na celu dostarczenie jak najwyższej jakości treści, która w merytoryczny sposób poruszy aspekty, związane z daną marki. Dzięki temu możemy wykreować się na eksperta w swojej dziedzinie. Grupa odbiorców, która poszukuje tego rodzaju wiedzy, będzie szukać jak najbardziej rzeczowych publikacji na branżowych serwisach. Z kolei sama publikacja artykułu jest niekiedy znacznie mniej kosztowna, aniżeli wykupienie przestrzeni reklamowej na baner.

O czym warto pamiętać pisząc artykuł sponsorowany?

Przede wszystkim każdy opublikowany artykuł sponsorowany musi informować o swoim charakterze użytkowników. W tym celu powinien zostać odpowiednio oznaczony, aby było wiadomo, że autorem jest marka, a nie sama redakcja portalu.

Sama zaś treść powinna być przykuwająca uwagę i prowadzić czytelnika od akapitu do akapitu. Ważna jest także sama neutralność tekstu (brak nachalnej reklamy i agresywnego języka sprzedażowego) oraz jego merytoryczność. Warto zadać sobie pytanie, czego dowie się nasz potencjalny klient.

Format tekstu też pozostaje nie bez znaczenia. Aby przykuć uwagę, należy się wystrzegać ciągłego bloku tekstu. Takie artykuły nie wyglądają interesująco i mało, kto będzie je uważnie czytał. Dlatego warto podzielić je na akapity, zawierające po kilka zdań, aby zwiększyć czytelność. Całość warto zaś wzbogacić o infografiki i zdjęcia. Dzięki temu nawet dłuższa forma artykułu będzie interesująca i zwiększy zaangażowanie użytkowników.

Pamiętajmy też o doborze właściwego języka. Powinien on być dostosowany przede wszystkim do miejsca publikacji. Zatem, jeżeli artykuł sponsorowany ma się pojawić na specjalistycznym blogu, którego odwiedzają fachowcy, warto użyć odpowiedniego słownictwa. Zwiększymy tym zaufanie ekspertów do naszej treści, jak i do marki.

Z kolei, gdy publikacja będzie miała miejsce na ogólnoinformacyjnych serwisach – lepiej unikajmy żargonowego słownictwa. Inaczej wiele osób nie zrozumie samej treści i nie będzie zachęcone do odwiedzenia strony znajdującej się pod linkiem.

Wpływ artykułów sponsorowanych na SEO

Content marketing może w znacznym stopniu wpłynąć na SEO i pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Artykuły sponsorowane, oprócz dostarczania treści, mają także na celu zwiększenie ilości odnośników prowadzących do naszej strony. A im lepszy profil linków witryny, tym wyższa jej pozycja.

Nie chodzi jednak o to, aby publikować kilkaset artykułów sponsorowanych miesięcznie. SEO się zmieniło na przestrzeni lat. I tak jak bezpośrednio kupowanie odnośników jest zabronione, tak samo spamowanie linkami w internecie nie działa na naszą korzyść. Liczy się przede wszystkim jakość, a nie ilość.

Dlatego warto postawić na mniejszą liczbę artykułów sponsorowanych, które będą publikowane na największych portalach, a nie na ogromną ilość publikacji na serwisach o wątpliwej jakości. Google patrzy przede wszystkim na autorytet danej domeny. Jeżeli stamtąd pochodzi link, prowadzący do naszej strony, podwyższy on tym samym nasz ranking.

Content marketing to najbardziej uniwersalna forma reklamy. Jej nienachalny charakter sprawi, że użytkownicy będą szczerze zainteresowani ofertą i skorzystają z naszych usług. Publikacja artykułów sponsorowanych w odpowiednich miejscach pomoże nam również zwiększyć autorytet naszej strony. Bardziej naturalny profil linków oraz obecność na największych portalach sprawi, że będziemy bezkonkurencyjni. Zarówno samo przygotowanie treści, jak i jej publikację, warto powierzyć profesjonalnej agencji SEO, która zna wszystkie niezbędne techniki content marketingu.